Tabere si excursii la munte

Pentru cei ce inca nu si-au dat seama sau inca nu stiu ca pe langa geografie(nu intru mai mult in detalii de aceasta data), o mare pasiune a mea este aceea de a merge pe munte, de a fi la munte, de a privi muntii, de a-i bate la picior... pentru cei ce simt aceeasi atractie pentru natura, pentru ceea ce este frumos si pur, pentru inaltimile crestelor montane si pentru salbaticia lacurilor glaciare cu apa limpede, va recomand cu dragostea unui montaniard sa aruncati o privire pe www.adeona.ro .
Intamplarea face ca eu sa fac parte din echipa Adeona, insa asta e alta poveste, dar cu siguranta nu acesta e motivul pentru care postez pe blog un articol despre asociatia ce aduce de zece ani incoace, vara de vara, bucurie elevilor care ne trec pragul taberelor si excursiilor la munte. Si eu am fost unul dintre aceia ce se bucurau si asteptau cu nerabdare plecarea in tabara... si eu am fost unul dintre aceia ce au simtit emotie atunci cand isi asteptau hamul inainte de a-si da drumul pe tiroliana... si eu am fost parte a acelor elevi ce hoinaresc noaptea intreaga pe holurile cabanei, pastuindu-i pe cei mai somnorosi... si eu le-am facut pe toate care se fac in tabere si m-am bucurat de fiecare clipa petrecuta la munte, pentru ca mai apoi sa imi doresc sa daruiesc si eu, la randul meu, o farama de buna dispozitie tinerilor ce aleg o tabara la munte. As putea sa continui acum cu o pledoarie pentru munte, insa nu acesta e scopul articolului.
Pentru mine vacanta de vara era relaxarea continua... erau atat de multe alternative de a-mi petrece timpul liber, insa doar una e alternativa de a alege muntele si natura. Saptamanile petrecute in taberele Adeona erau pentru mine acele sapte zile in care invatam atat de multe lucruri... atat despre mine, cat si despre munte. Astazi, elevii care ne calca pragul taberelor au ocazia de a se intoarce spre sine, de a redescoperi frumusetea naturii, daca cumva au uitat de ea, si de a se deschide in fata maretiei ei. Pentru ca muntele e un prieten la inaltime, micii montaniarzi invata inca de la o varsta frageda sa-si respecte prietenii... sa respecte muntele, flora, fauna si cantecul izvoarelor.
Am invatat ca, pe langa seara de carnaval si seara dedicata dansului, jocurile indoor si outdoor sau orientarea cu busola, la munte cantecul folk presara un praf magic peste noi toti. Focul de tabara, cantecele de munte, acordurile de chitara si acea voce comuna a grupului adunata in jurul focului ce canta al muntelui cantec reprezinta unul dintre cele mai speciale momente din tabere... clipele in care esti cu prietenii in jurul focului si privesti cerul instelat devenit un altul acolo sus, la munte, te fac sa promiti ca vei reveni la munte. Panorama de pe creasta, apa rece de izvor, racoarea pesterilor, ceaiul de plante, chiuitul marmotelor sau caprele negre semete ce se arata sfios in departare... toate acestea te vor impinge sa afirmi ca vei reveni la munte... veselia ce mereu pe munte ne-a chemat si dragostea noastra pentru munte si copii ne dau an de an bucuria de a o lua de la capat pentru ca voi sa plecati din tabara cu un munte de amintiri la care veti fi gata sa adaugati inca un varf anul urmator, atunci cand veti reveni in tabara.

Prieteni dragi, Adeona a lansat taberele de vara si excursiile de weekend pentru anul 2011:

Tabara concurs ”Bocancul albastru” Retezat 2011 
”Bocancul albastru” este o tabara cu tematica montana pentru care Adeona va propune un nou format. Vom fi parte a unui concurs al micilor iubitori de munte, un concurs la care important este sa participi si sa-ti cunosti colegii, competitorii dar mai ales pe tine!

Tabara istorica ”Dacii si romanii” Retezat 2011
"Dacii si romanii" este o tabara cu tematica istorica initiata de catre Asociatia de Turism pentru Tineret Adeona in parteneriat cu Asociatia Virtvs Antiqva, ce se va desfasura in Muntii Retezat, zona turistica Carnic.

Tabara "Apuseni, lumea picaturilor de apa" 
Imaginati-va o imensa catedrala tapetata cu fresce “desenate” de apa: pesteri, cascade, ghetari, paraie... numarul picaturilor de apa necesare formarii acestora este definitia completa a INFINITULUI. Va invitam ca Impreuna sa pasim sfios In mijlocul lor, al Muntilor Apuseni!

Iar atunci cand vei vrea sa evadezi din menghina orasului, iti dau intalnire sus, la munte... printre izvoare si paduri de brad, jnepeni, grohotis si cascade, printre pesteri si aburii ceaiului cald, printre mirosul de brad si aerul curat:

Descopera Retezatul 
Pentru cei ce iubesc muntele si natura, propunem o incursiune in castelul de stanca al Retezatului sub forma unei excursii cu drumetii montane si atelier de tiroliana, jocuri si proiectii, peste care vom presara dragostea noastra pentru natura.

Pesteri in Apuseni 
Forma si sculptura apei in pesterile ascunse in trunchiul Apusenilor ne vor fascina pe toti; vom simti racoarea grotei si atingerea picurilor de apa ce se desprind alene de tavanul umed… ne vom bucura vazand, mai impozant ca niciodata, carstul.


Sa ne vedem cu bine la munte!



Comentarii