Studentie la cartografie!


Ce zi e azi?
Miercuri, 5 Octombrie 2011.
Ce inseamna asta?
A inceput facultatea de trei zile si in sfarsit pot afirma ca sunt studenta la cartografie cu acte in regula(aproape).


Luni a fost deschiderea la Facultatea de Geografie. Zi mult asteptata de mine de aproape patru ani. Weekendul acesta, petrecut la Salciua, la Festivalul "Floare de Folk" aminteam oricui faptul ca luni incep in sfarsit si eu facultatea, afisand un entuziasm si zambet iesit din comun. Deocamdata ma bucur, sunt mai mult decat entuziasta, am mari asteptari in primul rand de la mine si apoi de la ceea ce "universitatea" imi va oferi.
Parerile au fost, sunt si vor fi impartite. E bine sau mai putin bine ca eu am dat la geografie/cartografie... ca nu voi avea ce "manca", ca nu mai sunt posturi in sistem, ca am o minte care s-ar "plictisi" cu ceea ce invat acolo, ca voi fi dezamagita, ca nu voi fi multumita de tot si asa mai departe. Motiv pentru care tin sa multumesc din suflet putinelor persoane care m-au sustinut in alegerea mea de a face in viata ce imi place si, asa cum auzeam la discursul de incepere al anului universitar, unii dintre noi vom fi mai aproape de indeplinirea unui vis.

La festivitatea de incepere a noului an universitar ne-am adunat cu mic, cu mare in amfiteatru. Din fericire nu am intarziat, datorita taximetristului vitezoman care mi-a inteles graba. Amfiteatrul era plin si incercam sa gasesc fizionomii cunoscute. La un moment dat zaresc ceva cunoscut si intreb grabita: "cartografie?", iar raspunsul a fost:"nu, ONG". Era Popșor Violeta, ONGista din Mures care studiaza in anul I la Gegrafie. Ne-am intalnit anul acesta la nationala de la Timisoara, insa din atatia geografi retineam doar fizionomia si nu contextul in care ne mai intalniseram. Chiar langa era totusi o colega de la cartografie, asa ca mi-am gasit acolo locul. Si-a facut aparitia si "domn profesor" Flaviu Mesesan, tot ONGist, student acum in anul II la Geografie. Incet, incet tot mai multi olimpici clujeni aleg Facultatea de Geografie si uite ca, de anul acesta suntem deja 3 la numar din vechea formula a lotului olimpic national al Clujului din 2008.



Salutul de bun venit si felicitarile pentru ca am reusit sa devenim studenti UBBisti a venit din partea prodecanului Facultatii de Geografie. Am aflat informatia ca UBBul este intre primele 500 de universitati din  Lume(in jur de a500-a), din 18 000, iar Facultatea de Geografie este o facultate de Rang A(e de bine) si exista de anul acesta un parteneriat cu asiaticii [...]. Dar trecand peste aceasta parte formala de inceput de an universitar,  mi-a placut enorm acea parte spusa din suflet... ca de la geograf la geograf. Mi-am reamintit si reconfirmat inca o data ca in viata trebuie sa faci ceea e iti place si astfel ca locul meu trebuie sa fie printre geografi. Ni se spunea la un moment dat ca, incepand cu prima zi la facultate, unii dintre noi suntem mai aproape de indeplinirea unui vis. Atunci am simtit acel ceva din discursul unui geograf, inteles cu siguranta doar de aceia care tind la statutul de geograf, nu doar pe hartie, ci si cu sufletul.


Scurt si la obiect a fost in "cuvantare" Dan Mihai, cancelarul studentilor. S-au prezentat apoi indrumatorii de an si l-am cunoscut cu totii pe al nostru mentor de la cartografie, Vasile Dohotar. Un om simpatic foc, sincer in vorbe si cu umorul in buzunar. M-a impresionat intr-un mod placut sinceritatea lui atunci cand ne-am strans toti cartografii din an I in S30 si ne-a spus verde-n fata cum sta treaba cu topografia, cartografia si cadastrul. Apreciez enorm oamenii care nu se ascund dupa deget folosind cuvinte marete ci spun lucrurilor pe nume. Era de inteles, daca nu inveti poti trece 3 ani prin facultate fara a stii prea multe despre domeniul ales ori poti invata si aprofunda pentru ca mai apoi sa cauti continuu si sa gasesti daca ai noroc si un loc de munca.




Fiindca suntem doar 35-40 in an am avut ocazia sa ne cunoastem o parte din colegi. Dupa festivitate am improvizat repede o "pancarda" de hartie pe care am scris in graba Cartografie si o tineam in mana pentru a ne repera colegii ce tocmai ieseau din facultate. Intr-un final il loveste stralucita idee pe al meu coleg din Odorheiul Secuiesc si prinde foaia de usa facultatii, isi scrie numele si numarul de telefon si mergem pe Piezisa. Intre timp ma intalnesc si cu sefa de promotie 2011 de la Turism, ne pozam, ne uram toate cele bune si o tai din loc. Cu ai mei colegi am bifat deja doua iesiri si se anunta inca multe. Ieri am facut si un tur ambulant al Clujului si o plimbare pe Dealul Cetatuii. Acolo il intalesc pe dl. Horatiu de la Liceul Baritiu, tinandu-si ora de geografie intr-un mod aparte. Mi-a placut mult sa vad o alta modalitate de a preda Geografia Romaniei, a12-a fiind elevii. Intr-un mod interactiv, avand panorama Clujului in fata, Culoarul si Valea Somesului, Dealul Feleacului si al Cetatuii. Din minutele in care am stat eu prin preajma si am tras cu urechea am remarcat calitatea didactica a profesorului. Mi-as dori oricand sa iau parte la astfel de lectii in aer liber, cu explicatii atat de frumoase si complete, pe intelesul oricui, dar si cu termeni de specialitate si informatii corecte, corelatii si exemple concrete, exemplificate pe teren. Chiar am ramas cu o impresie placuta sa intalnesc acolo peste 40 de elevi cu profesorul lor. Felicitari lui!


Inchei dorindu-va si voua aceeasi bucurie ce-mi inunda mie dimineata stiind ca in sfarsit sunt studenta la geografie si-mi incep ziua cu un curs de geodezie sau ca intreaga zi de vineri am geografie generala si geografie fizica. Eu asta mi-am dorit si-mi voi dori in viata... si uite ca timpul le rezolva pe toate si incet, incet am si eu mai multa minte trecand peste anumite experiente sau trecand de anumite persoane.
Nu pot incheia fara a aminti vorbele unuia dintre profesorii mei de geografie de suflet, Beny de la Dej, ce ne spunea acum 3 ani, olimpicilor de la nationala de geografie de la Satu Mare fiind ca: "ce a fost e istorie, ce va fi e geografie".


Saptamana linistita si incredere in tot ce faci!

Comentarii

  1. Buna ! Nu am vazut niciun post in afara de acesta legat de impresiile despre aceasta specializare si as avea 2 intrebari,pentru ca n-am vazut nimic foarte clar pe net. Banuiesc ca esti in anul 2 dupa data postarii. Si eu sunt interesata de cartografie sau planificare teritoriala ,pentru ca imi place f.mult geografia, in ciuda faptului ca nu am un profesor la fel de bun ca cel din gimnaziu si nu vrea sa trimita elevi la concursuri/olimpiade..zice ca sunt porcarii :| .Sper sa mi-l schimbe la anul...

    As vrea sa te intreb daca se face informatica(programare)la cartografie si concret, ce meserii pot avea de la cartografie si planificare teritoriala? Am auzit ca cele 2 specializari difera destul de mult,chiar daca par asemanatoare.

    Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  2. Salut! Ma bucur ca ti-a starnit curiozitatea aceasta postare si ma bucur ca indragesti geografia, vei vedea ca ai multe de castigat avand o astfel de pasiune!
    Inainte sa-ti raspund concret la intrebarea ta, doresc sa transmit faptul ca profesorul tau, POATE nu are destule cunostinte si capacitatea de a pregati olimpici, daca spune acest lucru despre concursurile tematice si olimpiade. E pana la urma cea mai simpla, dar in acelasi timp ipocrita reactie a oricarui individ atunci cand nu are capacitatea sau macar vointa de a realiza ceva... e cel mai usor a spune "e o prostie", "nu se merita"... iti spun doar ca Romania ocupa de ceva ani locul fruntas la Olimpiada Internationala de Geografie datorita unor tineri ce investesc in viitorul lor si nu s-au lasat influentati de obstacolele parcurs pe perioada pregatirii lor. Asadar, te indemn sa studiezi singur/a si sa participi, chiar fara ajutorul profesorului tau.
    Revenind la facultate, nu am postat nici un articol despre cartografie deoarece incerc sa ramana acest blog unul despre turele si calatoriile mele, insa daca vei cauta postari cu eticheta EGEA, organizatia studenteasca a facultatii noastre, vei gasi cateva lucruri despre ce se mai intampla prin facultate.
    Legat strict de specializare, compararea celor doua specializari de care tu aminteai si meseriile pe care le poti avea in urma finalizarii studiilor la nivel licenta si poate si un master as dori sa-ti raspund intr-un mail, pentru ca as avea mai multe de scris, dar si pentru ca as dori sa ma adresez tie in mod direct, pe nume. Trebuie sa-ti spun ca vor fi lucruri care tin de latura pozitiva!
    Asadar, astept adresa ta de e-mail pentru a-ti scrie acolo mai multe.
    Cu ganduri bune,
    Andreea Cîra

    RăspundețiȘtergere
  3. elena_mkp@yahoo.com .
    Am uitat sa iti zic felicitari pentru blog. E foarte frumos si multumesc pentru sfaturile de pana acum.

    RăspundețiȘtergere
  4. Cu mare placere! Multumesc si eu de apreciere.
    Ti-am trimis mailul, putin mai lung, insa cu informatiile necesare. Te astept la noi la facultate! :)
    Toate bune,
    Andreea Cîra

    RăspundețiȘtergere
  5. Buna Andreea. Fiica mea vrea sa dea anul acesta la geografie la Bucuresti, este la fel de pasionata ca si tine, si nu o poate nimic intoarce din drum. Este ok, ma bucur, este un domeniu extrem de frumos.
    Dar aceeasi dilema, nu stie exact ce sa aleaga. Ea este in clasa a 12-a la colegiu Negruzzi din Iasi la profilul filologie.
    Deocamdata se gindeste la gografie generala, dar se mai gindeste si la cartografie si planificare teritoriala, tocmai in ideea a ceea ce va face dupa ce termina. Inteleg ca se pune accent pe mate si fizica la cartografie, cum e si normal de altfel. Dar cat de aprofundat? Ea fiind la profil filologic a cam pierdut contactul cu stiintele exacte. Ii place sa umble mult, sa cerceteze, sa vada, abia asteapta oricum.
    Daca ai timp sa-mi dai un sfat asta e adresa mea:popmnc@yahoo.com.
    Multumesc foarte mult, si bafta la examene!!!!!

    RăspundețiȘtergere
  6. Buna ziua! Ma bucur sa aud despre tot mai multi tineri pasionati de geografie, atat ca stiinta, cat si ca disciplina generatioare de harti. Am prieteni si cunostinte de la Negruzzi din Iasi care au facut performanta geografica datorita unor dascali exemplari. E mereu o placere pentru mine sa aud vesti bune de la Iasi.
    Chiar in aceasta perioada pregatesc impreuna cu profesorii mei de la specializarea Cartografie, UBB Cluj-Napoca, un site special pentru admiterea la aceasta specializare. Vom raspunde acolo tuturor intrebarilor, insa pentru domeniul de studiu din cadrul facultatii noastre, nu pentru alte centre universitare, intrucat programa, materia, aparatura si perspectivele geografice difera de la un centru universitar la altul.
    Am sa va scriu pe e-mail mult mai multe detalii legate de specializarea pe care o studiez si am sa va prezint si diferentele dintre cartografie si planificare teritoriala, insa promovandu-mi, evident, facultatea la care studiez si care o recomand cu incredere oricarui mic geograf.
    Am sa revin pe mail mai spre seara; ma reintorc acum la invatat... despre GPS, ca doar sunt cartograf in devenire :)

    Cu aleasa consideratie,
    Andreea Cîra

    RăspundețiȘtergere
  7. Multumesc anticipat si mult succes!!!
    Monica Pop

    RăspundețiȘtergere
  8. Buna Andreea,am aceeasi intrebare ca si a ultimei persoane,cea/cel cu fica....cat de mult se pune accent pe mate, fizica?. Sunt la profilul stiinte sociale si nu prea am contact cu astfel de materii.Mail'ul meu e doggy_dogg01@yahoo.com si te rog mult sa-mi explici in detaliu care e toata treaba cu cartografia.Mersi mult,o zi faina:D

    RăspundețiȘtergere
  9. Salut!
    Despre matematica iti spun sincer ca mie imi e extrem de dor de niste formulte si calcule matematice... de aici banuiesc faptul ca vei trage concluzia cata matematica se face. Nu spun ca nu te vei intalni cu niste numere(mai mult in primul an si anul III, la topografie si topografie inginereasca) insa aceste lucruri sunt normale, pentru ca vei masura suprafata Pamantului si o vei reprezenta, ca si viitor topograf sau cartograf. Si, astfel, am atins si subiectul cu cele mai comune(DAR NU SINGURELE!!!) si, in aelasi timp, de viitor si bine remunerate joburi pe care le poti avea cand vei termina facultatea.
    De cateva zile am postat si filmuletul de prezentare al specializarii mele, atat pe siteul facultatii cat si pe YouTube, urmand ca in scurt timp sa finalizam si pagina Specializarii Cartografie unde cu siguranta vei gasi multe raspunsuri la intrebarile si nedumeririle tale.
    Am sa revin pe mail cu linkul spre aceste doua pagini de indata ce ultima dintre acestea va fi publicata.

    Cu ganduri bune,
    Andreea Cîra


    p.s. astept sa-mi spui numele tau pentru a putea avea o comunicare eficienta si directa :)

    RăspundețiȘtergere
  10. Mersi mult de tot!!!Numele meu e Vlad....si am vazut pe pagina ceva legat de Satu Mare.Esti de aici?

    RăspundețiȘtergere
  11. Nu, nu sunt din Satu Mare, sunt Clujeanca, nascuta si crescuta printre betoanele Clujului :)
    Postarea despre care vorbesti tu este de la Olimpiada Nationala de Geografie 2009 Satu Mare, cred ca scria destul de clar motivul si scopul vizitei mele in orasul de pe Somes. Apropo, frumos oras.

    Pana una-alta iti las linkul spre filmuletul de prezentare a specializarii cartografie care a fost facut special pentru admitere:

    http://www.youtube.com/watch?v=9y3ed3hUSgY

    Succes in tot ce faci,
    Andreea

    RăspundețiȘtergere
  12. Multumesc mult...sper sa pastram contactul si din toamna de ce nu,sa impartim clujul:))...

    RăspundețiȘtergere
  13. Frumos blog, te felicit. :D
    Se pare ca si eu sunt de azi student la Facultatea de Geografie din Cluj, acum mai ramane sa vad unde si la ce sectie.Deja sunt stresat, nu mai am rabdare pana luni!

    O mica intrebare: ce specializare ti se pare mai buna: Geografia Turismului sau Planificare Teritoriala?

    Bogdan.

    RăspundețiȘtergere
  14. Salut! Merci de aprecieri!
    Felicitari si tie pentru ca ti-ai luat BACul si ai reusit sa fii student la Geografie!
    Din pacate nu iti voi raspunde intrebarii tale, intrucat parerea mea cu siguranta nu trebuie sa conteze in alegerea specializarii tale; tu va trebui sa o alegi in functie de aptitudinile, abilitatile si ideile tale pentru viitor.

    Sa ne vedem cu bine la evenimentele organizatiei studentesti din cadrul facultatii noastre, EGEA Cluj-Napoca.

    Vacanta placuta!

    Cu ganduri bune,
    Andreea Cîra

    RăspundețiȘtergere
  15. Salut! Imi poti spune si mie pe mail mai multe despre cartografie..sunt nou in facultate din octombrie si vreau niste sfaturi/indrumari adresa mea: lolocta@yahoo.com iti multumesc mult

    RăspundețiȘtergere
  16. Buna, Sebi!

    Fiind plecata toata vacanta la munte, nu prea am timp sa trimit mailuri sau sa citesc la timp mesajele de pe blog si alte retele de socializare. Cu mare placere iti spun mai multe incepand cu luna octombrie cand, sper, sa ne vedem cu bine la facultate.

    Pe curand,
    Andreea

    RăspundețiȘtergere
  17. Buna ziua!
    La anul voi deveni si eu student si doresc cateva informatii vitale!
    Se cauta cartografia pe piata muncii? ..am auzit ca toate sectiile de la ubb primesc la sfarsit titlul de "geograf " matematica si informatica se fac?..Cate locuri sunt la buget?..Astept raspunsuri pe adresa de mail dzk.clove@yahoo.com,multumesc

    RăspundețiȘtergere
  18. Salut! Se pare ca, din pacate, dar in acelasi timp si fericire, pentru foarte multi viitori studenti am devenit cam... sursa de a afla informatii despre Specializarea Cartografie.
    Cel mai bine ar fi ca voi, toti cei care doriti sa urmati aceasta specializare la nivel licenta sa incercati sa contactati si alti studenti(ii gasiti pe Facebook si le puteti scrie pe grupurile specializarilor lor), pentru ca nu consider veridica doar parerea si experienta mea.
    Nu stiu ce sa spun despre piata muncii, nu as vrea sa lansez informatii eronate, de aceea am sa ezit sa iti raspund la intrebare. Eu merg pe principiul ca, daca ai urmat studiile universitare la tine in tara, ramai la tine in tara atunci. Legat despre ceea ce scrie pe diploma ai auzit bine, eu din pacate doar anul acesta am aflat, va scrie "Expert in geografie" si nu cartograf asa cum stiam si credeam atunci cand m-am inscris.
    Informatica nu se face la nivelul licenta(eu pana acum in anul III, semestrul I nu am facut), iar matematica, asa cum poate bine stii, e prezenta in toate domeniile, caci pana si geografia in sine e o stiinta care tine de cele reale. Cartografia apartine Geografiei Tehnice, dar asta nu inseamna ca se preda matematica sau discipline apropiate(din pacate). Insa daca esti cat de cat cu mintea limpede te vei descurca cu nivelul sub mediu in care apar cateva formule matematice si trimiteri la notiuni mai mult sau mai putin de baza. Evident, daca vei dori sa urmezi un master in domeniu, poate chiar studiile doctorale, vei intalni matematica si informatica, fiindca topografia si cartografia sunt stiinte exacte... evident atunci cand masuram ceva nu folosim litere, ci numere.
    Despre locurile la buget nu sunt in masura sa iti raspund la intrebare pentru ca nu ei le dau si se schimba de la an la an. Cand am fost eu in anul I au fost 40, in ultimii doi ani sunt ceva mai multe locuri din cate am auzit.
    Iti recomand sa citesti toate informatiile despre specializare si alte chestiuni legate de admitere pe siteul facultatii noastre(inclusiv sa arunci o privire la orar sa vezi ce se face), iar daca ai nelamuriri te sfatuiesc sa apelezi cu incredere la Oficiul Permanent al Admiterii(din care eu nu fac parte): http://geografie.ubbcluj.ro/


    Mult succes si sper sa alegi ceea ce iti place cu adevarat!

    Andreea Cîra

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu