Elevii clujeni premiați la Olimpiada Națională de Geografie



În perioada 15-21 aprilie 2011 a avut loc Olimpiada Națională de Geografie desfășurată în Timișoara, frumosul oraș de pe Bega devenit capitală a geografilor în această perioadă. Competiția a adunat la un loc cei mai buni dintre cei mai buni olimpici la geografie din toate județele țării, iar la final rezultatele și strădania lor și a profesorilor care i-au pregătit au fost cuantificate într-o notă pe masură.



Lotul Județului Cluj a fost reprezentat anul acesta de opt elevi, cei care au obținut locurile I sau II la Faza Județeană a aceluiași concurs: Copaciu Alexandra, Stanciu Bogdan, Moldovanu Andrei, Balaș Larisa Georgiana, Bokor Brigitta, Petreanu Iulia, Tăpăstrău Alisa și Petricău Dorotea. Trei dintre aceștia s-au evidențiat în ierarhia finală fiind premiați în cadrul festivității de încheiere a olimpiadei de către membrii comisiei naționale de evaluare, eveniment desfășurat în cadrul Universității de Vest: Moldovanu Andrei( Locul II, clasa aIX-a), Copaciu Alexandra( Mențiune, clasa aVIII-a) și Petreanu Iulia( Mențiune, clasa aXI-a).




Pe lângă probele la care elevii au participat, aceștia au vizitat și descoperit Județul Timiș cu ochii unui geograf, atât în timpul probei practice desfășurate pe teren cât și în cadrul unei excursii în Campia Jimboliei. Câteva din punctele de observație vizate în cadrul probei practice  la care aceștia au participat sunt reprezentate de Cariera de la Șanovița, orasul Făget, Cariera de la Dragsinești, Lacul Surduc, Cariera de la Hitias, Buziaș sau Lugoj. După finalizarea probelor olimpicii clujeni s-au relaxat vizitând centrul Timișoarei, Complexele Comerciale și Universitatea de Vest, dar mai ales au avut ocazia de a relaționa cu elevi din toată țara, tineri ce dețin pasiuni și preocupări comune, alături de care, dupa spusele participanților, au legat și consolidat noi prietenii.




Felicitări olimpicilor clujeni, felicitări dascălilor, părintilor și celor care i-au susținut într-o astfel de competiție în urma căreia experiența dobândită prin prisma participării reprezintă în sine un câstig.


Personal, susțin și voi susține mereu performanța, voi încuraja participările la astfel de experiențe definitive și necesare până la urmă pentru tinerii olimpici, voi susține spiritul competitiv și voi recunoaște mereu adevarata valoare atât a clujenilor, cât și a celorlalți participanți, fie că voi face mai mult sau mai putin cunoscute aceste lucruri. Însă le voi susține, în ciuda apariției unor personaje neintegrate în peisaj ce vor încerca să stopeze aceste lucruri prin caracterul lor, gesturile, vorbele și acțiunile lor, prin faptul că au uitat un lucru important... ca tinerețea e o stare de spirit, așa cum ne spunea ieri prof. M. Ielenicz.


Cu respect,
cea mai fidelă susținătoare a voastră

Comentarii

  1. Foarte adevarat!

    Andreea, iti multumim pentru ca faci toate aceste lucruri cunoscute; iti multumim pentru ca esti persoana care esti, geograf adevarat, si pentru ca ai fost cu sufletul alaturi de noi, inca de la inceput!

    Cu multa admiratie, recunostinta si dragoste,
    Andrei M

    De la ONG 2010, pana cand Geografia, "Regina stiintelor", ne va tine impreuna... chiar si dupa...

    RăspundețiȘtergere
  2. Intr-adevar experienta din Timisoara a fost una demna sa apara aici, la fel si premiile clujenilor:)..
    Ratacind pe blogul tau am reusit sa inteleg ce inseamna pasiunea pentru geografie, cu adevarat.. eu pot spune ca sunt pasionata, dar probabil nu in felul in care esti tu.. am descoperit geografia pe la varsta de 14 ani mai mult ca "cea mai buna optiune pentru teza unica", am participat la olimpiada si mi-am dat seama ca imi place mult mai mult decat ar fi crezut parintii, prietenii, si chiar eu personal.. mi-am schimbat complet gandirea, si acum nu ma vad facand altceva..
    Desi n-am avut onoarea sa ne cunoastem, nici la Timisoara, nici la Targoviste, iti doresc multe impliniri "geografice" si inspiratie pentru continuarea activitatii in blogosfera..

    RăspundețiȘtergere
  3. Multumesc pentru aprecieri, Manu. Intr-adevar observ pe zi ce trece ca fac parte din acea categorie de oameni ce-si cuantifica pasiunile in lucruri concrete, vizibile si de care se bucura pana la urma si altii... pentru ca numai atunci cand prin munca ta ii faci pe altii fericiti poti afirma ca aduci acestei lumi un plus prin ceea ce esti tu.
    Poate ne-am cunoscut la Buzau in 2008 sau Satu Mare in 2009, nu stiu pe ce clasa esti, insa la anul poate ne vom cunoaste :)
    Sa ne vedem cu bine! Te astept si alta data pe Blog!

    RăspundețiȘtergere
  4. Draga copil al meu Andrei,

    Nu am cum sa nu fac cunoscuta reusita si stradania voastra, mai ales ca anul acesta planurile mele prin care vroiam sa va felicit si sa va aduc o bucurie imensa nu au fost asa cum mi-am dorit.
    Am sustinut, sustin si voi sustine mereu performanta si reusita geografica doar pentru ca stiu cel mai bine cum e sa nu ai macar un sustinator adevarat in drumul tau... si asta mi-a dat acum ceva timp avant in a deveni un promotor al respectului pentru valoare si, uite ca astazi, pot afirma cu toata increderea ca am cei mai fideli sustinatori la randul meu pentru toate activitatile mele geografice.

    Felicitari inca o data, olimpici clujeni! Si imi parmit sa spun... urmasii mei!

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu