EGEA Trier in vizita la Cluj-Napoca











Pentru cine stie si pentru cine nu, EGEA inseamna European Geography Association for students and young geographers si strange azi la un loc peste 3000 de membri, in aproximativ 35 de tari si 80 de entitati, respectiv centre universitare. Nu am ezitat sa ma implic inca din primul an de facultate in organizatia tinerilor geografi si, astfel, am devenit membra a EGEA Cluj-Napoca, organizatia studenteasca a facultatii unde studiez.
Si... lasand introducerea la o parte, trec direct la subiect si anume la schimbul de experienta, exchange cum ii spunem noi, care a avut loc in perioada 5-11 noiembrie la Cluj-Napoca. I-am avut ca oaspeti pe germanii de la EGEA Trier si-am incercat atunci sa le aratam cat mai multe din tara noastra, am incercat sa le conturam o idee reala despre ceea ce inseamna Romania, incepand de la muntii nostri si pesterile Apusenilor, ca obiective naturale, pana la orase cetate, catedrale si edificii reprezentative, ca obiective antropice.











Prima seara i-am intampinat cu o petrecerea speciala pentru germani, cu mancare traditionala si nelipsita palinca de care nemtii s-au indragostit.
Marti, prima zi petrecuta in Romania, am ales sa hoinarim prin munti si-am avut ca destinatie zona turistica Salciua. Pana acolo insa ne-am oprit la Salina Turda unde-am avut parte de un ghidaj special pentru germani, atat in limba lor materna cat si in engleza. Dupa oprirea la Turda am continuat direct pe Valea Ariesului, pana la Salciua. Acolo am avut cateva ore de drumetie si-am vazut in turul nostru Dolina si Cascada de la Vanatare, portalul de la Pestera Huda lui Papara si Manastirea Sub Piatra. Colegii germani au vazut ca, la noi, muntele se bate cu piciorul, iar urcarea se face la pas. Dupa nenumarate strigari pentru "group picture" si cateva explicatii generale despre Trascau am coborat inapoi in sat, la Complexul Adeona Apuseni unde am pus corzile si-am catarat putin pe panoul de escalada din incinta complexului.












Urmatoarea zi, miercuri, am avut un fel de "resting day" deoarece am ramas doar in Cluj. In prima parte a zilei am avut turul Clujului al carui ghidaj a fost realizat de Ciprian Besoiu, student in anul III la una din specializarile aferente acestui domeniu. El le-a vorbit egeistilor din Trier atat despre edificiile cunoscute ale Clujului si cladirile binecunoscute, cat si despre legendele si unele personalitati ale orasului.
Ziua a continuat apoi cu o prezentare a lector dr. Titus Man al carei titlu a fost: "The management of natural resources useing GIS&Remote Sensing". Am ramas cu totii impresionati de cele expuse, caci dl. Man e unul din profesorii carora le vine precum o manusa sustinerea unor lucrari intr-un astfel de cadru.













Joi am luat calea Cetatii Alba Carolina, unde am petrecut cateva ore plimbandu-ne si vizitand obiectivele din cetate, dupa care ne-am retras in localul din incinta cetatii pe care nu il recomand nimanui. Daca totusi doriti sa aveti o experienta neplacuta in Alba si sa observati modelul tipic de nesimtire si proasta instruire a personalului atunci popositi in acel loc. Cat despre cetate pot spune ca frumusetea ei a fost din nou umbrita datorita serviciilor si atitudinii unor indivizi(asa cum s-a intamplat si la ultima vizita in Alba - citeste aici).
La sfarsitul zilei ne-am strans cu totii pentru o seara de Karaoke in urma careia unii dintre noi au ramas si fara voce, dar a meritat!














Vineri a fost ziua dedicata drumetiei montane, intrucat am ajuns cu oaspetii nostri si pe Defileul Crisului Repede, la Pestera Vadu Crisului. Forma si dimensiunile speleotermelor i-a impresionat pe egeistii germani, iar plimbarea pana la Suncuius a scos la inveala, inca o data, ce tara frumoasa avem - din punct de vedere al obiectivelor naturale.



Sambata a fost program liber si am insotit o parte a oaspetilor in oras si in centrele comerciale, am luat pranzul si am schimbat impresii despre cele doua tari, Germania si Romania. Am aflat multe, multe lucruri, am cunoscut mai bine modul lor de viata, obiceiurile, lucruri interpretate de ei intr-un fel care la noi in tara inseamna altceva, am vazut cum nemtii nu ar ''risipi'' absolut nimic, incepand de la bere, pana la mancare, apa si orice e consumabil. Am vazut cat de mult pun pret pe fiecare banut si cat se gandesc inainte de a-si lua orice lucru(cu toate ca erau in vacanta aici), am invatat cu totii cat de mult face un zambet prezent intreaga zi si cat de mult inseamna sa fii pozitiv. Cat despre distractie si serile de socializare, pot spune ca i-am invatat noi pe ei cum se distreaza studentii romani, cat de multe localuri, puburi, evenimente si spatii deschise acestui gen de manifestari avem.


Duminica ne-am despartit la Aeroport de prietenii din Trier si ne-am dat intalnire peste cateva saptamani, la ei acasa. Pentru ca in perioada 10-16 dec. va avea loc a doua parte a exchangeului international intre EGEA Cluj-Napoca si EGEA Trier, moment in care vom avea parte, cu bunavointa conducerii facultatii noastre, de un Eurotrip cu adevarat geografic.
Pana atunci insa, organizam alte proiecte si activitati cu specific geografic, dar gandul tot ne este la vizita in Germania.

Comentarii

  1. Pestera Vadu Crisului e preferata mea! Mi-a placut la nebunie! A fost foarte neobisnuit pentru noi sa fim lasati sa o vizitam singuri, doar noi 2, dar a fost cu atat mai palpitant :)

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu