De ce iubesc Retezatul - partea I




Vara anului 2012 a fost o intreaga si nemuritoare poveste a muntelui si a oamenilor cu suflet bun in Muntii Retezat. Inceputa la Cabana Lolaia si povestita printre lacurile si taurile masivului, printre grohotisurile cuaternare si custurile crestate, fiecare zi in Retezat a avut frumusetea ei, insa nu si un final. Pentru ca povestea muntelui continua de fiecare data cand ajung in masivul legendar, cand imi arunc privirea spre culmile inzapezite sau luminate de ultimele raze de soare, cand privesc norii negri si ascult vantul, cand gust din linistea intunericului privind catre stele sau atunci cand invat sa "zbor" spre inaltimile alpine ale Retezatului, cand am jneapanul in fata ochilor si cand vad stralucirea ochiurilor de apa.







Consider Retezatul muntele meu de suflet, muntele unde eu ma simt cel mai "acasa", muntele unde eu am invatat sa iubesc in adevaratul sens al cuvantului drumetia si muntele care, cu siguranta, va avea sa ma mai invete multe, in orice anotimp.

Azi incep o scurta serie de imagini din Retezat impartita in cateva trasee cunoscute. Pe ordinea de zi se afla astazi traseul spre Curmatura Bucurei, banda albastra,inceput la Cabana Lolaia si finalizat la 2206m.
Multe alte articole si imagini despre aceasta drumetie, in diferite antorimpuri, gasiti tot aici, pe ArtGeo Life.









Pentru a nu exista probleme legate de preluarea sau folosirea acestor imagini pe alte portaluri, de orice fel ar fi acestea, mai ales pentru ca in ultimele zile traficul pe blog a fost facut si de urmatoarea cautare Google "imagini Retezat de dat jos"(jenant!) am sa le protejez in masura in care pot si stiu pentru a nu aparea neplaceri, cu toate ca vor fi reduse si deranjate calitatea sau aspectul pozelor.


Urmeaza parta aII-a cu imagini spre Varful Retezat, iar partea aIII-a cu imagini din drumetiile la Lagul Gales.

Vreme buna!

Comentarii