Mai in Retezat - de ce oamenii vor munti?







De putin timp m-am intors din Retezat si nu degeaba am ales titlul articolului ca fiind unul retoric.
Intamplarea face ca, in ultimul timp, sa-mi pun intrebarea: de ce oamenii vor munti?

Eu am nevoie de munti atunci cand ma simt sufocata de toata superficialitatea oamenilor, de toata iluzia din social media, hartii si hartogareala inutila, de vorbe iluzive, de oameni care pur si simplu isi bat joc de oameni, de ei, de viata care ar trebui sa nu o mai complicam asa de mult. Cand ma satur, e nevoie de munti. De o iesire in natura, de o panta urcata, de cateva zeci de minute de retrospectiva in timp ce pasesti. Chiar daca de multe ori iesirile sunt in grupuri avand in spate 40-50, o mana de prieteni sau in pereche, totusi, exista de fiecare data momente de introspectie. Intr-o lume a vitezei, a supracalificarilor, a termenelor limita, muntele devine sinonim cu timp pentru tine.









Frumoase sunt zilele cand urci muntii alaturi de oameni dragi, iar amintirile devin experiente de viata din care te incarci dupa ce cobori printre betoane. Citeam astazi un articol despre recomandarile medicilor in ceea ce priveste iesitul in natura si urcatul muntilor. Cred ca fiecare din noi gaseste diferit modul in care turele departe de galagia orasului aduc beneficii si o stare de bine. Important e sa acceptam ca am luat virusul de a purta bocanci chiar si in oras, de a visa mereu la circuite prin noi munti si de a ne dori cat mai multe zile hoinarind pe poteci.

Printre ganduri, am presarat cateva imagini din tabara MountMed 2016 desfasurata la Cabana Lolaia, in Retezat, eveniment la care am avut bucuria de a participa si in acest an. Vremea a tinut cu noi asa ca am urcat spre inaltimi alaturi de studentii medicinisti veniti de peste tot din tara.









Astazi, 9 Mai, este Ziua Europei, batranul continent ce ne ofera atat de multe posibilitati de calatorit.
Dorul de duca sa va urmareasca mereu si sa va bucurati de cat mai multe din frumusetile naturale sau urbane ale Europei!

Cineva imi aminteste ca, anul trecut, de 9 mai, imi incepeam dimineata intr-un cort, in Cheile Turzii. Ceva din zilele petrecute atunci, la munte, ne va descreti mereu fruntile. Si atunci... intreb fara sa mai dau raspuns: de ce oamenii vor munti?

Fericire!





Comentarii